Jak vybrat správný facial cleanser (přípravek na čištění pleti)

6:23 dop.

Zdravím vás u dalšího článku z oblasti skincare - péče o pleť. V předešlém článku jsem vám ukázala, jaké jsou různé druhy přípravků na čištění pleti na trhu a který přípravek je vhodný na který typ pleti. Teď už určitě víte, že toner je super pomocník pro náctileté a pro ženy a dívky se sklonem k akné. A nebo tře čistící mléka jsou super pro suchou pleť. V dnešním článku vám chci představit možnosti, na základě kterých si můžete vybrat svůj facial cleanser. Sepsala jsem různá možná dělení přípravků a věřím, že by vám tento článek mohl pomoci v příštím výběru vašeho čistícího přípravku.


Vybrat přípravek na čištění pleti můžeme na základě:

- našeho typu pleti (pokud máme akné, budeme volit facial cleanser, který není na bázi oleje apod.)

- na základě problémů a neduhů, kterými naše pleť trpí

- složení čistícího přípravku (nechci čistící přípravek na bázi oleje, apod.)

- formy čistícího přípravku (nechci pěnící přípravek)

- na našich preferencích (zrovna se chystám na dovolenou a chci si vzít nějaké malé balení, a moje oblíbená značka žádné cestovní mini balení nenabízí, proto tentokrát sáhnu po vlhčených ubrouscích, které udělají stejnou službu, apod).


VYBÍRÁM SI FACIAL CLEANSER NA ZÁKLADĚ TYPU PLETI

Moje pleť může být normální, suchá, mastná, se sklonem k akné, šupinkovat se a tak dále. Na základě toho si chci vybrat přípravek, který bude co nejlépe vyhovovat mému typu pleti a bude ji nápomocný.


VYBÍRÁM SI FACIAL CLEANSER NA ZÁKLADĚ PROBLÉMŮ PLETI

Problémy, které moje pleť má, jsou např. akné, vysušené pleť (šupinkovatí se)

Pleť se sklonem k akné a nebo k jinému problému si vyžaduje jemný a prospěšný přípravek. Já jsem spokojená např. se značkou Cetaphil, která je velmi šetrná k pleti, nedráždí ji, neobsahuje parfémy a neucpává póry. Paráda!


Jak vybrat správný facial cleanser (přípravek na čištění pleti) Melissa Hartford

~ můj oblíbený Purifying face scrub od značky Botanics, vhodný pro všechny typy pleti. 


Jelikož trpím na nadměrnou tvorbu kožního mazu, jsem naprosto nejvíce spokojená s pěnícími přípravky a nejvíce s tonery, jelikož stahují póry a jsou k mému typu pleti nejvhodnějším řešením. Moje čištění pleti začíná pěnícím přípravkem - používám Neutrogenu viz foto, někdy s použitím houbičky na obličej a až poté ještě použiju toner, který aplikuji na vatový tamponek.

Nejlepší přípravky pro pleť s nadměrnou tvorbou kožního mazu, séba (řazeno od nejúčinnějšího po nejslabší)

Toner, lathering cleanser, wet pleťové ubrousky, scrubs, emollient cleansers a nejméně účinné jsou mléka na obličej


VYBÍRÁM SI FACIAL CLEANSER NA ZÁKLADĚ SLOŽENÍ PŘÍPRAVKU

Facial cleanser si můžeme zvolit buď takový, který je na bázi oleje, a na ten, který není. A tak dále...


VYBÍRÁM SI FACIAL CLEANSER NA ZÁKLADĚ FORMY PŘÍPRAVKU

Nebo jestli chceme, aby pěnil, či nepěnil. Možností je spousta.

Pěnící přípravky: tekuté pěnící přípravky, cleansing mousses and foams (pěnovité)

Nepěnící přípravky: Zklidňující (emollient), scrubs, milks, toners, čistící pleťové ubrousky


Jak vybrat správný facial cleanser (přípravek na čištění pleti) Melissa Hartford


Exfoliation: odstraňování odumřelých skin cells

Exfoliator odstraňuje vrchní vrstvu kůže vlivem abraze. V tomto případě jsou nejlepším řešením tzv. face scrubs. Face scrubs jsou dobré pro suchou pleť, ale stejně tak dobré jsou i pro tu mastnou.

Physical exfoliants - obsahují částečky k odstraňování odumřelých buněk na pokožce

Chemical exfoliants - exfoliují pokožku pomocí chemikálií jako je salicylid acid (kyselina salicylová) a retinoidy. Tyto složky uvolňují vazby mezi odumřelými buňkami, aby mohly být odstraněny. Chemický exfoliant funguje tak, že pronikne hluboko do pórů a tím je uvolní. 

Chemical exfoliants jsou nejlepší variantou pro ty, kteří trpí pokožkou náchylnou k akné. Já nedám na tento typ exfoliantu dopustit. 


Více o exfoliantech v příštím článku. Jaké jsou druhy exfoliantů a po jakých produktech se ohlížet, pokud trpíte pletí s náchylností k akné? AHA a BHA kyseliny, co to vlastně je a proč bych tomu měla věnovat pozornost?


Další články:

Types of facial cleansers | který je vhodný pro moji pleť?


Důležité zdroje: Handbook of cosmetic science and technology

Tento článek byl zpracovaný a napsaný na základě poznatků z dermatologie, rozhovory s dermatoložkou a knih zabývající se pletí a makeupem. Veškerý obsah ze článku je zakázáno kopírovat nebo nějakým způsobem upravovat a dále reprodukovat. Děkuji za pochopení. 

You Might Also Like

8 komentářů

  1. No já o tomto přípravku čtu poprvé, tak ti moc děkuji jsem zase o trošku chytřejší :) Je fajn, že je na všechny typy pleti vypadá velmi zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vďaka za článok! Ešte som sa nestretla s takým podrobným prehľadom, takže som sa aj niečo naučila 😇

    SIMPLYBERENICAINSTAGRAMNOVÝ ČLÁNOK: 5 tipů na ekologičtější květiny a kde je sehnat

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek, skincare jsem zanedbávala a teď se snažím získat nějaké cenné info:)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezký článek, já vybírám tak nějak intuitivně :) Čistím spíše přírodními produkty (obvykle tuhými mýdly).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ♥ Tuhá čistící mýdla jsou taktéž zajímavá kategorie a upřímně momentálně jedno taky používám. Chystám o tom též napsat článek. Meliss

      Vymazat
  5. Děkuji za info, to se vždy hodí!
    Já mám teď nejraději cleansery z Lushe, takové malé olejové a jsou teda naprosto úžasné!

    OdpovědětVymazat
  6. Užitečný článek, skvělé tipy! Já mám ráda čistící přípravky od Nivei, ale co se týče čistícího gelu, preferuji Neutrogenu. :)

    OdpovědětVymazat

Fav posts

Lifestyle

Lifestyle
A young woman living in the south of England. Traveling and studying as well as working in this country has motivated me to start writing about my life experience. I was only eighteen years old when determined to change my life completely. Now I am focusing on my studies and blogging, which is my biggest hobby. If you like my content, you can support me through my etsy business.

Follow me